Koala's knuffelen, kajakken en quizzen

30 oktober 2015 - Cudlee Creek, Australië

Het heeft even geduurd voordat ik weer een nieuw verhaal op mijn reislogger heb gezet en gaan we bijna November in… Nu was ik ook erg druk met mijn stage en maakte lange dagen waardoor ik in het weekend lekker in de hangmat lag te zonnen. Ik ben nu erg druk in het laboratorium met de experimenten die ik moet uitvoeren, posterpresentatie in elkaar zetten en ben ookal erg druk bezig met een opzet te maken voor mijn thesis (hopend dat dit wat stress scheelt aan het einde van mijn stage periode). Maar ik heb het erg naar mijn zin bij mijn stage bedrijf, ben hierAlbino walibi voeren op mijn plaats en leer ontzettend veel bij, elke dag. Ik word uitgenodigd voor alle seminars die hier georganiseerd worden, waar verschillende research onderwerpen aan het bod komen en professoren die vertellen over hun onderzoek dat op een erg hoog niveau wordt uitgevoerd, erg interessant allemaal! Ik denk dat ik geen betere stage plek had kunnen kiezen om mijn opleiding mee af te sluiten.

Het wordt hier onderhand steeds warmer in Adelaide en geniet met volle teugen van de zon en de warmte (terwijl ik een beetje lachend de weerberichten in Nederland in de gaten houd en dan stiekem erg blij ben met het feit dat ik de winter een jaartje oversla, hihi).

Nu ga ik even twee weken terug in de tijd om te vertellen over mijn heerlijke dagje weg in Adelaide (en omgeving) zelf.

Zondag 18 oktober
Alex nam me weer mee voor een aantal verassingen. We Koala knuffelenbezochten als eerste Gorge Wildlife Park aan Cudlee Creek. Hier heb ik een koala vastgehouden en geknuffeld. En ja ze zijn echt zo zacht als dat ze eruit zien (IT’S SOOO FLUFFY!). Nog even een grappig weetje tussendoor over koala’s; de reden waarom ze bijna een hele dag slapen is door de eucalyptus die ze eten. Eucalyptus is namelijk erg giftig voor koala’s en het lichaam van de koala heeft er heel veel werk aan om die gifstoffen af te voeren en onschadelijk te maken. Dus eigenlijk zijn de Quokkakoala’s de hele dag door gedrogeerd, haha. Verder rond gelopen waar we nog veel meer dieren hebben bekeken, geaaid en gevoerd. Bijvoorbeeld little pinguïns (de kleinste pinguïn op aarde), walibi’s (zijn net kangoeroes maar dan kleiner), albino walibi’s, vleermuizen, grey kangaroe’s, red kangaroe’s, albino kangaroes, emoes, dingo’s (wilde honden) and last but not least heb ik mijn foto met een Quakka (het meest blije diertje van de wereld). Zo waren er nog dieren. Ooh en ik heb een kameel gevoerd die mijn vingers er bijna afbeet...

Hierna lekker geluncht en toen moesten we alweer naar de volgende stop: Kajakken!

KajakkenIk wist dat Alex op een speciale plek vaak dolfijnen zag als hij ging kajakken, dus natuurlijk was ik helemaal happy met dat vooruitzicht. Na nog geen 10 minuten kajakken zagen we de dolfijnen al, snel er naar toe gepeddeld en genoten van hoe de dolfijnen onder de kajaks door en langs de kajaks zwommen (zie filmpje). Wij waren natuurlijk niet zo heel interessant en de dolfijnen gingen na een tijdje daarom weer richting de zee. Wij hebben nog even gevaren door de Mangroves, wat echt een geweldig uitzicht gaf.

Vrijdag 23 oktober
Quizzzz night. En wel een Halloween quiz. Met een paar andere medewerkers van SAHMRI hadden we ons opgegeven als team. Ik heb wel meteen gemeld dat ik waarschijnlijk niet echt een waardevolle toevoeging zou zijn met oog op vragen beantwoorden. Zo goed voorbereid als we waren hadden we natuurlijk op de dag zelf nog helemaal geen kostuums. Die dag in de lunch pauze snel DIY outfits bij elkaar gesprokkeld en ik moet eerlijk zeggen dat we er best leuk uitzagen (niet alle"Despicable friends" teamleden staan op de foto). Het was een erg gezellig avond met lekkere hapjes, kaasplankjes en wijn. Uiteindelijk is ons team “Despicable friends” 4e geworden van de 14 teams (met al die wijn was dat best een prestatie en zelfs ik heb mijn bijdrage bij de vragen geleverd, haha)

Ik heb alweer bijna weekend. Maar eerst moet ik nog even hard aan het werk. Daarna gezellig borrelen met heel SAHMRI (iedere laatste vrijdag van de maand is er een borrel voor alle werknemers van SAHMRI, gezellig!), uiteten met een groepje collega’s en daarna Adelaide onveilig maken! Goed begin van het weekend dacht ik zo.

Alvast een heel fijn weekend aan iedereen die dit leest.
Met heel veel liefs en een dikke knuffel vanuit Aussie.

Tamara