Morialta falls

12 oktober 2015 - Adelaide, Australië

Een snelle update vanaf mijn bureau (natuurlijk tijdens mijn pauze).Morialta

Even wat over Adelaide wat ik wel grappig vond. Op de kaart lijkt Adelaide niet zo groot. Maar toen ik aankwam in Adelaide viel het me eigenlijk meteen al op dat het groter is dan ik verwachtte. Hoe meer ik van Adelaide zie hoe meer ik besef hoe groot het eigenlijk is. De inwoners ontkennen dit trouwens allemaal en vinden Adelaide klein (misschien in vergelijking met Sydney klopt dat ook wel). Dus uit nieuwsgierigheid heb ik even opgezocht wat de populatie van Adelaide is en de populatie van Enschede, gewoon om even te vergelijken:

Adelaide: 1.304.631
Enschede: 153.655

Oke, nu is Enschede niet de grootste stad maar toch. En Sydney heeft 4,841 miljoen inwoners maar om Adelaide nou een kleine stad te noemen... In feite woon ik nu dus gewoon in een ongeveer even grote stad als Amsterdam.

Vorige week niet veel bijzonders in de planning gehad. En in het weekend ook niet veel ondernomen maar vooral even rustig aan gedaan.

Maandag 5 oktober
Mama koals met baby koalaDe vrije dag! In de planning stond Morialta conservation park, hier heb ik een lange wandeling gemaakt. Ik bijna 4 uur gewandeld in een super mooi berg gebied (wel met een temperatuur rond de 35 graden en vol op zon, dus ik was behoorlijk uitgeput toen ik terug kwam). Ik was nog niet begonnen aan de uitgezette wandeling of ik kon de eerste koala al spotten met een baby koala onder zich.

Je ziet Koala's trouwens niet vaak actief; ze slapen 20 tot 22 uur per dag en de overige 2 uur spenderen ze aan eten (wat een leven, haha!). Ze zijn ook erg kieskeurig als het op eten aankomt, ze eten alleen eucalyptus bladeren en dan alleen bepaalde soorten (er zijn blijkbaar honderden eucalyptus soorten waarvan de koala voorkeur heeft uit ongeveer 3 daarvan). Oohja en als je een wandeling maakt door een park en je hoort een raar, eng geluid/gebrul (kan het niet eens uitleggen je kunt er beter zelf naar luisteren: https://www.youtube.com/watch?v=jmeBQVQIsTU) is het niet omdat je laatste uur van je leven is in gegaan en je moet rennen voor je leven. Maar hoogst waarschijnlijk is het wel een koala. Iedereen ook weer wat bijgeleerd over koala's!Morialta falls

Mijn doel tijdens de wandeling was the second morialta waterfalls bereiken. Na een lange tocht eindelijk aangekomen bij de waterfalls en gelukkig was er nog water (straks in de zomer zal er niet meer veel water zijn en dus geen watervallen). Erg mooi om te zien, zeker de tocht er naartoe was erg mooi.

Donderdag zijn we na werk nog met de Multiple Myeloma studenten groep uiteten geweest en hebben we een paar drankjes gedronken in het centrum. Helaas moesten we natuurlijk de volgende dag allemaal weer vroeg op om aan het werk te gaan en konden we het niet laat maken. Maar we hebben er een gezellige avond van gemaakt!

Dat was mijn korte update en moet nu weer snel aan het werk!

Heel veel liefs,
Tamara