Getting my tourist on

14 september 2015 - Victor Harbor, Australië

Bye SAHMRI, hello weekend full of sunshine (Het weekend is echter alweer voorbij, ik ben dit aan het schrijven tijdens mijn lunchpauze)! En het zonnetje deed het erg goed dit weekend. Australië heeft de zon van Europa weggestolen, en dat werd tijd. De lente is nu in aantocht en dat is zeker te merken. Vrijdag begon het weekend goed met 25 graden. En het weekend eindigde met op zondag 31 graden, heerlijk! Door de weeks ben ik nu heel druk bezig met mijn project proposal, kan ik een heel uitgebreid verhaal over doen maar dat is natuurlijk niet zo interessant, dus dan doe ik het ook gewoon lekker niet. Wel wil ik even kwijt dat ik het super naar me zin heb bij mijn stage bedrijf!

Dit weekend heb ik de toerist uitgehangen en in mijn autootje (en Nadya's auto) van hot naar her gereden. Ik begin steeds meer me omgeving te kennen en te herkennen. En natuurlijk verdwaal ik nooit, rij ik nooit verkeerd en beland in nooit ik heel ergens anders dan gepland... Maar zoals Marieke schreef op mijn afscheidsbrief "Not all who wander are lost". En gelukkig heb ik meestal me mobiel bij de hand (God bless Google Maps!). Moet je je mobiel natuurlijk wel goed opladen voor je weggaat, wat ik dus was vergeten toen ik ging turnen woensdag aan een hele andere kant van de stad... Gelukkig heb ik een redelijk richtingsgevoel en ben ik veilig thuis gekomen. Dus vanaf nu heb ik een kaart en uitgeprinte kaart van Adelaide in me auto.

Over naar het leuke gedeelte, weekend!

Zaterdag 12 september
Wat heerlijk ontwaken als je naar buiten kijkt en het zonnetje schijnt. Lekker rustig wakker worden in de tuin en dan ontbijten in de hangmat. Even bezig gehouden met huishoudelijke klusjes en daarna snel klaarmaken om wat leuke dingen te doen.

Ik hoorde de hele week al verhalen over the Royal Adelaide Show bij SAHMRI. Dus ik wou natuurlijk wel even bekijken wat dat was en heb ik dat op de planning toegevoegd.

Voor dat ik naar de Adelaide Show toe ging, heb ik eerst een bezoekje gebracht aan Central Market om lekker te lunchen. En lekker lunchen kun je er zeker! Met allemaal kleine tentjes, marktkraampjes en restaurantjes is er voor Central Marketiedereen wel wat lekkers (vooral veel van Aziatische afkomst). Je kunt hier van alles kopen, denk aan koffiebonen, verschillende soorten kaas, noten, UGGs, toetjes, groente noem maar op. Eigenlijk gewoon een markt zoals wij dat kennen, maar dan overdekt en uitgebreider. En oohja mocht je ondertussen een spier verrekken er zijn genoeg plekken waar je een massage kunt krijgen. Erg leuk om hier dus rond te lopen, allerlei lekkers te proberen en gewoon rond kijken.

Nadat ik mijn lunch op had en van het lekkers had gesnoept ben ik door gegaan naar de Royal Adelaide Show. Wat trouwens best duur was. Parkeren 12 dollar, Entree 19 dollar en daar zitten de attracties niet eens bij in. De Royal Adelaide show is eigenlijk een soort kermis, maar dan veel uitgebreider. Je kunt in attracties (mits je daar natuurlijk geld voor neer legt) maar er zijn ook genoeg dingen wat je gratis kunt doen. Zo zijn er verschillende honden shows en andere dieren die met hun uiterlijk een prijsje kunnen winnen (alpaca's, geiten, vissen, pluimvee en reptielen etc. etc.). Ook was er Pig Racen, hier leek het heel even op Amerika. En Pig racingnaast Pig racen, Pig diving en ja die beestjes doken echt in het water. Je kon alle dieren bewonderen en sommige aaien, kortom een hele beestenboel. Maar naast de hele beesten boel was er natuurlijk ook genoeg eten, drinken, wijn, wijn en wijn. Wedstrijden met eten en drinken, shows met eten en drinken, gratis proeverijen. South Australia is trouwens echt een wijngebied en zal het nu net zijn dat ik niet van wijn houd. Probeer dat maar eens uit te leggen aan de mensen die hier wonen... Dus ik ben aan het leren wijn te drinken, dat even terzijde.  Voor de mannen en de stoere jongens zijn auto-, motor- en monstertruck- shows. En nu heb ik nog niet eens alles gehad wat er te doen was. Hier heb ik me een hele middag en avond wel vermaakt, ik zal er alleen niet voor een tweede keer heen hoeven.

Klein min puntje. Me auto maakt rare geluiden en de airco werkt niet goed. Dan mis je toch echt wel je lieve vader die je normaal gesproken meehelpt een goede auto te kopen en te controleren... Snel me auto laten nakijken dus.

Zondag 13 september
Whale watching day! Niet dat ik een walvis heb gezien maar ik heb een heerlijke dag gehad met 31 graden! Auto gepakt (voor de zekerheid Nadya's auto) en na ongeveer 2 uur rijden aangekomen in het plaatsje Victor Harbor. DE plek waar je walvissen kunt spotten. Ik ga dus vol goede moed naar het walvissen centrum om hier wat informatie over te vragen. Blijkt dat ze al 2 weken geen walvis hebben gezien en ze vermoedden dat het walvissen seizoen vroeg eindigt dit jaar (NormaalGranit Island, Umbrella stone eindigt het in Oktober), Meehh. Nouja oke, waarschijnlijk dus geen walvissen. Wel ligt tegenover Victor Harbor Granite Island dat verbonden is met een houten brug. Een erg mooi eiland waar je een hele wandeling over kunt maken. Hier heb ik dus met het heerlijke weer een prachtige wandeling over gemaakt. Wat een adembenemende uitzichten en verbluffende rock formaties. (zie Umbrella rock)

Granit IslandWat zeker de moeite waard is, is de little penquins colony die op Granite Island te vinden is. Wanneer de zon ondergaat, komen ze te voorschijn, helaas heb ik ze niet gezien. Hier is een speciale tour voor en daar kom ik zeker voor terug.

Ook heb ik besloten een boot tour te doen rond om dit gebied waarbij je naast de geweldige natuur, rock formaties en cliffs ook een grotere kans hebt om walvissen, dolfijnen, New Zealand Fur Seals en Australian Sea Lions te spotten

Dus die twee tours ga ik zeker boeken!


Mis jullie allemaal wel hoor, maar ik ga nog langer niet terug naar Nederland hihi!
En nu weer snel aan het werk.Granit Island

Veel liefs en een dikke knuffel vanuit het zonnige Australië

 

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

1 Reactie

  1. Cor Rauwerda:
    14 september 2015
    Leuk om weer wat van je te horen ik geniet van je verslagen enfoto's zou willen vragen hou ons op de hoogte van je belevenissen en geniet van jou verblijf daar .
    Groetjes en een knuffel.
    Cor.