So the journey begins
22 augustus 2015 - Adelaide, Australië
Hallo iedereen,
Hierbij mijn eerste verhaaltje over mijn reis naar Australië. Ik zal niet iedere dag iets schrijven aangezien ik straks moet beginnen aan mijn stage en dit natuurlijk niet voor iedereen even interessant is.
Ik gebruik deze gelegenheid eerst om alle mensen te bedanken die hebben bijgedragen aan mijn reis. Zonder jullie was het nooit gelukt. In het bijzonder mijn moeder, vader, zusje en mijn oom! Ook wil ik iedereen bedanken voor alle lieve en leuke berichtjes en de cadeautjes. Ik heb er zoveel mogelijk meegenomen om me een beetje het gevoel van thuis te geven.
Donderdag en vrijdag 20/21 augustus
De dag van vertrek. Wat een rare en emotionele dag. Het is heel dichtbij en toch voelt het nog zo ver weg. Dit is mijn eerste reis alleen en meteen ook de langste, in totaal 27 uur met 2 tussenstops. De eerste tussenstop op Changi Singapore Airport, dit ging erg gemakkelijk. De tweede tussenstop in Melbourne was een ander verhaal. Op Schiphol nog duidelijk gevraagd of de koffers helemaal tot Adelaide werden afgeleverd en ik ze niet op hoefde te halen "Nee dat hoeft niet mevrouw". Toen ik door de eerste en tweede border security Australia kwam, bij de boarding bali toch maar nagevraagd of mijn koffer wel aanwezig was "No madame, You have to pick it up by yourself". Dus toen moest ik op de een of andere manier terug komen bij de bagage claim... Met een beetje geluk, is dat goed gekomen. Met mijn bagage het hele riedeltje overnieuw gedaan en mijn bagage afgeleverd. Al met al wel een goede reis gehad. Fijne plaatsen, vriendelijke mensen, genoeg entertainment en lekker eten.
Aangekomen in Adelaide werd ik opgehaald door Nadya, de vrouw bij wie ik een half jaar in huis woon samen met haar 2 honden. Mijn eerste fout in Australïe? Een klassieker: als bijrijder rechts willen instappen. "Unless you want to drive, I would take the other side". Oeps... Aardige vrouw en lief. Ze heeft me het huis laten zien, wat eten klaargemaakt en even gepraat. Daarna snel in bed gekropen.
Zaterdag 22 augustus
Na even lekker te hebben uitgeslapen heb ik snel mijn koffers leeg gepakt. Daarna heeft Nadya mij het centrum van Adelaide een beetje laten zien. Mooie stad met veel verschillende soorten gebouwen. Ook heeft ze me nog even op de campus van de Universiteit van Adelaide geleid.
Onderweg naar een park om de hondjes van Nadya uit te laten was ik helemaal onder de indruk van een papegaai (Rozella) die over de auto heen vloog. Ik dacht dat iemand hem misschien kwijt was, maar die blijken hier dus gewoon te leven. Toen ik 2 Kakatoe's zag vliegen vroeg ik er dus maar niet meer naar.
Mijn eerste hoogte punt van vandaag. Mijn eerste Koala gezien, wauw. Wat een geweldige beestje. Helemaal onder de indruk snel een paar foto's gemaakt. En tijdens een andere wandeling nummer twee gezien. Lucky me.
Ook de omgeving is hier adembenemend. Als dit het begin is, ben ik erg benieuwd naar wat er nog meer op mijn pad komt!
Liefs Tamara
1 Reactie
-
Manuela Garritsen:22 augustus 2015Wat een mooi verhaal en heel leuk om te lezen Tamara. Mooi dat je werd opgehaald en leuk ontvangen bent. Ik ga je volgen. Zo hebben we toch nog contact met elkaar. Heel veel plezier en pas goed op jezelf.(hè nu lijk ik je moeder wel hè). Maar het is goed bedoeld. Je bent een verstandig meisje, dus ik denk dat het helemaal goed komt. Have fun and enjoy

