Integreren. First staps to be a Aussies

29 augustus 2015 - Adelaide, Australië

Zoals jullie misschien wel hebben gemerkt heb ik deze week niet zoveel geschreven op mijn blog. Dat komt omdat deze week vooral bestond uit: veel dingen regelen om te kunnen integreren in 'the Australian way of life'. En dat zijn dingen die meestal niet zo heel interessant zijn. 

Maar ik had dus een To Do list: 

  • Australisch telefoon nummer (Maandag al gedaan)
  • Australische bankrekening openen
  • Medicare card regelen (soort zorgverzekering pas, zodat als mij wat overkomt, ik dat kaartje kan laten zien en ik geen dikke rekening krijg)
  • Fiets regelen
  • Auto kopen
  • Hardloop schoenen kopen (Ik wil natuurlijk niet als ik terugkom naar Nederland uit het vliegtuig gerold moeten worden)
  • Turn vereniging zoeken

Dinsdag 25 augustus
Aangezien ik mijn Australische mobiele nummer maandag al had geregeld, kon ik die eigenlijk al van mijn lijstje afstrepen. Op dus naar nummer 2 op het lijstje: Australische bankrekening openen. Dit ging lekker makkelijk en was dan ook zo klaar. Toevallig was er in het winkelcentrum ook een winkel voor hardloopschoenen! Meteen een paar mooie hardloop schoenen aangemeten gekregen. Ik heb nu ook een stok achter de deur, aangezien ik veel geld aan de schoenen heb uitgegeven, moet ik ze natuurlijk ook gebruiken.

Later op de middag ben ik op autojacht gegaan samen met Dalius, godzijdank was hij erbij. Ik heb zelf namelijk de ballen verstand van auto's, dus dan is het toch wel handig als er een man mee gaat. Beetje rondgekeken op gumtree (Australische marktplaats) samen met Dalius om daarna de uitverkorene auto te bezichtigen. Helaas was deze al voor mijn neus weggekaapt en werd de speurtocht naar de volgende dag verplaatst, gezien het late tijdstip.

Ondertussen was ik diezelfde middag op zoek gegaan naar een geschikte turnvereniging, zodat de trainers in Nederland over een half jaar niet hoeven te huilen hoe hard ik ben achteruit gegaan. Ik dacht een geschikte vereniging te hebben gevonden op het internet, maar toen ik er eenmaal kwam kijken, was de oudste turnster 15 jaar... Gelukkig heeft een aardige trainer mij door verwezen naar een vereniging gekoppeld aan de Universiteit, dit zou meer bij mijn leeftijd passen. Hier ga ik volgende week even een kijkje nemen.

Woensdag 26 augustus
Autojacht dag 2 samen met Dalius. Een succesvolle dag! Totaal 3 auto's bezichtigdBobtail Skink en het is nummer 3 geworden. Een mooie rode Ford Ka! Hier zal ik dus Australië onveilig mee maken (grapje, de boetes zijn hier net zo hoog als in Nederland).

Deze dag ook nog op een mooi stukje strand geweest. Lekker even met de hondjes uitwaaien tussen de autojacht door. Toen we door het kleine stukje duinen liepen werd ik door Dalius gewezen op dit beestje, of eigenlijk beest, hij was best groot. Een Bobtail Skink heb ik me laten vertellen. Deze bleef mooi stil liggen voor de foto.

Donderdag 27 augustus
De planning van vandaag was aardig vol. Kijken of mijn stage begeleider bij het bedrijf SAHMRI was, zodat ik hem alvast kon ontmoeten en een kijkje kon nemen in het laboratorium. De auto op mijn naam laten overschrijven en een Medicard regelen.

Voor SAHMRI dacht ik dat ik ergens op de Universiteits campus moest zijn, dit bleek dus niet zo te zijn. Gelukkig zat SAHMRI op loop afstand en gaf het me de gelegenheid een beetje de stad te bekijken. Eenmaal aangekomen stond ik voor een gigantisch mooi gebouw, waar ik nog steeds van onder de indruk ben (nog SAHMRI gebouwmeer onder de indruk omdat ik hier dus blijkbaar ga afstuderen). Ik was al een keer langs dit gebouw gereden, toen was ik het al aan het bewonderen. Ik vroeg me zelfs nog af wat voorn bedrijf daar in zou zitten... Helaas was mijn stage begeleider niet aanwezig en heb ik deze man, dus nog niet ontmoet. Wel kan ik zeggen dat de binnenkant van het gebouw net zo indrukwekkend is als de buitenkant.

En oohja, niet te vergeten! De hardloop schoenen hebben hun eerste rondje gemaakt (en ik dus ook)!

Vrijdag 28 en zaterdag 29 augustus
Deze dagen even niks gepland, ook lekker. Beetje alvast voorbereiden op stage, wat research doen.

Vrijdag is de oude fiets van Nadya uit de schuur gehaald en deze mag ik de hele periode gebruiken. Daarvoor moesten we nog wel even naar de winkel om een mooie bijpassende helm te kopen. Dat is hier verplicht. Ik kan nu al zeggen dat ik harstikke blij ben dat ik er niet mee hoef rond te rijden in Nederland.

Vandaag lekker eten voor ons gekookt en toen was de week alweer bijna om. Maandag is mijn eerste stage dag al, spannend! Ben stiekem ook niet een beetje zenuwachtig...

Gelukkig zijn alle dingen die ik nog moest regelen, geregeld: 
Ik kan nu naar de turnvereniging rijden, met mijn nieuwe hardloopschoenen aan, in mijn eigen auto of met mijn fiets (met mijn geweldige helm natuurlijk op mijn hoofd), terwijl ik telefonisch goed bereikbaar ben, met een Australisch bankpasje op zak en als er ongelukken gebeuren tijdens het turnen, ben ik goed verzekerd dankzij Medicard!

Met veel liefs vanaf de andere kant,

Tamara

Foto’s

4 Reacties

  1. Patricia Verhaaf:
    29 augustus 2015
    Leuk om dit allemaal te lezen. Mooie auto hoor.
    Ik blijf je volgen.
  2. Tom:
    29 augustus 2015
    Gaaf ka'tje gekocht straks mischien meenemen als bagage
  3. Mirella:
    29 augustus 2015
    Hey Tamara,
    Fijn dat je alles geregeld hebt! En wat schrijf je leuk, Zie je zo voor me met de helm op:-)) veel succes maandag groetjes van Marise en mij
  4. Cor Rauwerda:
    30 augustus 2015
    Je verteld heel leuk en boeiend en ik vind het fijn om je belevingen zo te volgen.
    Hopelijk dat je het zo naar je zin houd en dat we nog vele verhalen mogen lezen van jou.
    Veel succes bij de stage en het gaat je zeker lukken daar want je bent een kanjer.
    Ik bedoel het mentaal he ,niet dat je weer als een bezetene gaat lopen want dat heb jij zeker niet nodig hihihi.
    Geniet maar.
    Vriendelijke groet,
    Cor Rauwerda.